Fan van Pieter Waterdrinker

Gerard 05 november 2020
Ik ben een groot fan van Pieter Waterdrinker, ik houd van zijn schrijfstijl, zijn kennis, vooral van Rusland (waar ik zelf een grote interesse in heb) dus ik keek zeker uit naar dit boek. Het (levens) verhaal van Ruben Katz leest lekker weg, de emigratie naar Nederland, zijn ouders en alle deelnemers is dit verhaal, zijn goed neergezet, je blijft doorlezen want je voelt er zit wat aan te komen en toch na driekwart van het verhaal gelezen te hebben vond ik het inzakken het werd een herhaling van zaken die al regelmatig waren voorbij gekomen. Ook het einde was voor mij een beetje een teleurstelling ik had iets “groters” verwacht en dat bleef helaas uit. Toch geef ik dit boek 4 sterren omdat het mij toch heeft geboeid en ik ook de schrijfstijl waardeer, het slot blijft helaas een minpuntje.

Meer recensies van Gerard