Tweede poging……

Gerard 03 maart 2022
Wat mij opvalt en ook weer bij dit boek, als boeken de hemel in worden geprezen ik zelf er meestal niet zoveel mee heb….
Na een eerste poging die gestrand is na 100 pagina’s gelezen te hebben toch weer een tweede poging gedaan en nu doorgezet.
Maar wat een opgave, het begin is een warboel, je leert de vier vrienden kennen maar vraag niet hoe. Er wordt zoveel verteld en zoveel namen, situatie enz. dat je het overzicht totaal kwijt bent. Toch doorgelezen en uiteindelijk komt het verhaal bij een van de vier vrienden uit, bij Jude de hoofdpersoon in dit verhaal. Wat Jude meegemaakt heeft in zijn kinder tijd en puberteit is afschuwelijke dit loopt als een dikke rode draad door het boek en hier begint voor mij de twijfel/geloofwaardigheid in dit verhaal. Het zware privé leven van Jude en zijn top carrière, zijn relatie met Willem geeft hoop maar nee de ellende wordt steeds groter en al zijn vrienden ( die niets weten maar wel vermoeden) zijn adoptieouders wachten af tot Jude zelf zo ver is om over zijn verleden te praten maar dit gebeurt niet Jude (kan) wil niet praten met niemand en stort zich zelf steeds dieper in de ellende. Het is een heftig verhaal maar op een gegeven moment is het allemaal van alles teveel. Om het verhaal zo te schrijven zou je de auteur vier sterren willen geven maar als lezer kom ik niet verder dan twee sterren.

Meer recensies van Gerard