Mooi verhaal maar ....

Gerda Brodelet 16 maart 2020
Na veel mooie recensies, wou ik dit boek toch ook lezen. Het is een mooi verhaal, maar volledig overtuigd ben ik nu wel niet.
Het boek bestaat uit 14 hoofdstukken, beginnend in het heden en via een originele link wordt er overgeschakeld naar het verleden. Op die manier volg je dan de vlucht uit Aleppo naar het Verenigd Koninkrijk. De gebeurtenissen uit het verleden waren voor mij niet altijd duidelijk, waardoor ik vond dat het verhaal soms nogal verwarrend overkomt.
Het boek behandelt een actueel thema en het is goed om iets te weten hoe zo'n vlucht verloopt maar toch kon het verhaal mij niet echt pakken. Door die afwisselingen tussen heden en verleden, raak je het volledige verhaal voor een deel kwijt.
Ik raad het zeker niet af maar een hoogvlieger vind ik het nu wel niet.

Meer recensies van Gerda Brodelet