Overwinning

GerdaSwart 29 december 2019
Wat is jouw toekomstbeeld? Heb jij het beeld van een futuristische toekomst met nog meer technische vooruitgang die ons het leven gemakkelijk maakt, of zie jij de toekomst somber in. Dit boek beschrijft de teloorgang van onze beschaving. Letta woont na de Smelt in Ark waar Noa, de nieuwe leider een strak bewind voert. De beschrijving van het leven in Ark is niet te vangen in een bestaand beeld. Prachtig bedacht en mooi omschreven. Volgens leider Noa is één van de redenen waarom de wereld ten onder is gegaan, het gebruik van taal. Daarom is de taal in Ark beperkt tot 500 woorden. Woorden in Ark worden beheerd door de woordsmit en Letta is leerling woordsmit, totdat ze te horen krijgt dat Benjamin de woordsmid is overleden. Letta neemt zijn taak over en ontdekt dat er veel samenhangt met de verdwijning van Benjamin. Ze trekt ten strijde tegen Noa en maakt vrienden buiten de enclave Ark met gevaar voor eigen leven. Dit genre heeft niet mijn voorkeur, maar ik heb het boek met veel plezier gelezen. Het is spannend en intrigerend. Het boek verdient een vervolg, want het geeft het gevoel dat het nog niet af is. De strijd tegen Noa is gestreden en gewonnen, maar de strijd van Letta is nog niet klaar.

Meer recensies van GerdaSwart