Ver van mijn bed

Gretel1986 07 mei 2020
Ik wilde dit boek graag lezen omdat ik zelf regelmatig in Dubai verblijf. En dan niet in het toeristische gedeelte, maar juist een wijk waar veel Emirati wonen. Hier zie je regelmatig wat ze daar noemen 'contract-werkers': nanny's, schoonmaaksters, tuinmannen, bouwvakkers en ook dienstmeisjes.
De resulaten van Vliegers onderzoek naar deze dienstmeisjes in het Midden-Oosten verbaasde mij niet. Wel haar naïviteit in haar zoektocht naar resultaten. Zeker voor iemand die zegt regelmatig in het Midden-Oosten te zijn geweest. Vooral in het begin komt haar onderzoek en avontuur amateuristisch over.
Dit boek las als een mengeling van een onderzoek naar een serieus probleem en een chicklit. Voor mij geen succes.
De persoonlijke seksuele scenes vond ik niets toevoegen aan het verhaal en zelfs enigzins ordinair.
Ook het meerder malen noemen van Saoedi-Arabië als achterlijk en een apenland vind ik geen stijl.

Meer recensies van Gretel1986