Verloren onschuld

Gretel1986 05 januari 2020
'Verloren onschuld' is het tweede boek dat ik van Elizabeth George las. Haar schrijfstijl vind ik zeer prettig en juist de uitgebreide beschrijvingen van de omgeving vind ik bijdragen aan de sfeer en beleving van het verhaal.
Echter de vertelling is deze keer totaal niet geloofwaardig met Barbara Havers als toppunt. Regelmatig wekte haar karakter zelfs frustratie bij mij op.
Ook voor een mysterie is de spanning ver te zoeken.
Het vele Italiaans was voor mij niet storend, omdat de tekst er omheen wel duidelijk maakt wat er gezegd wordt. Maar echt iets toevoegen doet het niet.
Ondanks de verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen in andere boeken is het verhaal goed te volgen.
Ikzelf houd heel erg van dikke boeken. Daarin stelt George mij met dit boek zeker niet teleur.
Ondanks dat het verhaal behoorlijk onwaarschijnlijk, en zelfs ongeloofwaardig is, en het zeker niet spannend is, heb ik dit boek met plezier gelezen en ga ik snel door met het volgende inspecteur Lynley-mysterie.

Meer recensies van Gretel1986