Witte dood

Gretel1986 09 maart 2020
Witte dood is het 4e deel in de Cormoran Strike reeks. Alle 3 de voorgaande delen heb ik op volgorde gelezen, maar vond het bij dit deel erg lastig om terug te halen wat er in de vorige delen gebeurd was. Dit terwijl daar juist in het begin van het verhaal veel aandacht aan besteed wordt. Dat maakte het lastig om in het verhaal te komen. Ik raad dan ook aan de reeks op volgorde te lezen en dit deel niet apart te lezen.
De hoeveelheid personages, met of zonder bijnamen, feitjes en verdachte omstandigheden in een politieke omgeving maakt het verhaal wat ingewikkeld.
Ook de citaten boven elk hoofdstuk konden mij niet boeien. De connectie tot het hoofdstuk zag ik vaak niet.
Dat neemt allemaal niet weg dat dit weer een heerlijk boek van Robert Galbraith (pseudoniem van schrijfster J.K. Rowling) is, met interessante personages, net genoeg spanning en humor. Het verhaal is goed opgezet en ook de ontknoping is zeer verrassend.
Ik kijk erg uit naar het volgende deel in deze serie en ben heel benieuwd of Robin en Cormoran dan wel bij elkaar komen.
Op naar deel 5.

Meer recensies van Gretel1986