Oorprong

Gretel1986 26 april 2020
De boeken van Dan Brown gaan altijd gepaard met kunst, architectuur, codes en een mysterie dat prof. Langdon dient op te lossen. En niet te vergeten een mooie vrouw die hem bijstaat in dit alles. Hier niets nieuws.
Maar dit maakt juist voor mij de boeken van Brown zo aangenaam om te lezen. Je gaat weer even op avontuur met prof. Langdon in mooie steden met prachtige kunst en architectuur. En je steekt er nog wat van op.
Leuk zijn de verschillende verhaallijnen, niet teveel, precies goed, waardoor je steeds een andere kant van het mysterie belicht krijgt.
De uiteenzetting van de presentatie van Kirsch, het grote antwoord op de vragen: waar komen we vandaan en waar gaan we naartoe?, duurt helaas lang en is vaak erg wetenschappelijk. Dat maakt dit gedeelte van het verhaal wat zwaar en langdradig.
Ik heb eerder geïllustreerde versies van boeken van Brown gelezen. Deze zijn heel fijn, omdat je dan meteen voor je ziet waar de schrijver naar verwijst zonder dat je het op hoeft te zoeken. Echter zo'n versie heb ik van 'Oorsprong' nog niet gevonden.
Conclusie: 'Oorsprong' is een typisch Dan Brown-boek, maar zeer vermakelijk om te lezen.

Meer recensies van Gretel1986