WC papier

Guido Desimpelaere 19 september 2019
Om maar meteen met de deur in huis te vallen : dit is een rotslecht boek.

Het verhaal heeft weinig om het lijf; spannend, verrassend of intrigerend is het nooit. Wat toch het minste is dat je kunt en moet verwachten van een crime-thriller.
De vele muziekreferenties dragen niets bij tot het verhaal en zijn geserveerd met een arrogantie en een blasé van “zie wat ik allemaal daarover weet”. De personages zijn tweedimensionale figuren van karton en wat ermee of niet ermee gebeurd kan je in feite weinig of niets schelen. Je kunt gemakkelijk ettelijke pagina’s skippen (wat ik dan ook gedaan heb) zonder ook maar iets van het povere verhaal te missen. Schrap 150 bladzijden en dan heb je nog altijd een slecht boek maar het bespaart je wel heel wat tijd.

Dit is duidelijk een boek geschreven uit commerciële en financiële motieven.

Gelukkig heb ik dit boek zelf niet gekocht want dit is duidelijk een “waste of money”. Dit was het eerste boek ooit dat ik van deze schrijver gelezen heb en meteen ook het laatste.
Net goed om te gebruiken als toiletpapier.

Meer recensies van Guido Desimpelaere