Verfilmenswaardig

Hans Oud 06 juli 2021
In precies vijf dagen, met een gemiddelde van vijftig pagina's per dag, heb ik De stier mogen lezen en heb dat als een voorrecht ervaren. Het boek dat zich leent om te mogen worden verfilmd. Tijdens het lezen doemden bij mij de beelden op die passen bij de geschreven tekst en in bijzonderheid bij de locatiegegevens zoals, en met name, van de afgelegen boerderij. Situaties evenals personages worden door de auteur tot in detail beschreven waarbij dat laatste voor de lezer in die zin verheldert, dat de details exact 'vertalen' van breed naar smal. Van expliciet naar impliciet én andersom. De stier. Boek dat ik ook als film zou willen zien omdat het daarvoor álle ingrediënten in zich heeft, dan wel bevat.
De stier. Aanbevolen.
Van ganser harte!