Herwonnen levenskracht

Hans Oud 09 februari 2020
Ik wil zó graag weer leven! Het is de prachtige samenvatting op het achterplat van Het einde is nu. Auteur Aniana Taelman beschrijft in de meest denkbaar mooie toonsoort het dementieproces van haar moeder, maar ook komt in het boek de zelfmoord van haar vader aan de oppervlakte. Het boek toont de strijd, de pijn, maar ook de herrijzenis van de auteur. Een beschrijving in een toonsoort die tot compositie heeft geleid van een práchtig boek. Ik wil zó graag weer leven! Leidmotief van het boek dat de auteur aan haar ouders heeft opgedragen. Leidmotief dat door heel het boek weerklank vindt én weerklank geeft. Het einde is nu laat zien en horen wat het is om herwonnen levenskracht te beleven vanuit de hoop op dat zó gewenste leven. Leven op geleide van de weg naar de liefde, als levenskracht om dat gewenste leven te mogen en kunnen omarmen. Het einde is nu. Van harte aanbevolen!

Meer recensies van Hans Oud