Verborgen Tralies

Heidi Bogman 02 april 2023
Ik mocht voor Thrillzone het boek “Verborgen Tralies”, het 7e deel uit de VT-thrillerserie van Melissa Skaye lezen.
Dit was mijn eerste kennismaking met zowel deze serie als ook deze schrijfster.
Haar vorige boeken had ik al bij allerlei sites langs zien komen, maar had zelf geen idee wat ik ervan moest/kon verwachten.
Na het zien van de cover en het lezen van de quote in het begin van het boek, was ik wel behoorlijk nieuwsgierig geworden.
Daarnaast was ik benieuwd of ik dit 7e deel, zelfstandig zonder enige voorkennis van de andere 6 delen, zou kunnen lezen….

De datum 15 november 2017 staat in het geheugen van Luca Borra en vele anderen gegrift.
Dit is namelijk de dag waarop Aisha Vermeulen is verdwenen.
Nu jaren later, na veel ondernomen zoektochten met collega Sanne Philips van de recherche, paragnost Wil de Jager en haar 2 kinderen is zij helaas nog steeds niet gevonden.
Dit heeft ertoe geleid dat Luca de moed heeft opgegeven en depressief en zichzelf verwaarlozend door het leven gaat.

Als dan plotseling Franka, een vriendin van Sanne verdwijnt, doet zij nogmaals een poging om Luca weer bij de les te krijgen om haar te helpen.
Dit lukt uiteindelijk en samen zetten zij alles op alles om Franka te vinden.
Tijdens deze zoektocht komen er ook weer allerlei tips ivm de verdwijning van Aisha naar boven.
Zou hier dan na zoveel jaren de enige echte “bruikbare” aanwijzing om Aisha te vinden tussen zitten?

Vooral in het begin had ik nogal wat moeite om in het verhaal te komen. Dit had ermee te maken dat ik het niet constant spannend vond en ik daardoor niet de “drive” om verder te lezen kreeg.
Na een tijdje veranderde dit en was ik wel nieuwsgierig hoe het verhaal veder zou gaan.
Doordat de schrijfster regelmatig informatie over zaken uit het verleden gaf, was het geen probleem om dit als losstaand boek te lezen.
Uiteindelijk heb ik er nog menige plezierige leesuurtjes aan beleefd. Wat voor mij uiteindelijk tot een score van 7,6 punten heeft geresulteerd.

Meer recensies van Heidi Bogman