Een echte "Thuishaven"!

Heidi Bogman 18 mei 2023
Enkele weken geleden las ik op Facebook de oproep: Wie wil, in ruil voor een recensie, het feelgood boek “Met een korreltje zand” van Danielle van Helden lezen? Na het lezen van de bijgevoegde tekst en het zien van de cover dacht ik “Niet geschoten is altijd mis”! Ik gaf mij op en werd niet lang daarna uitgekozen om mee te mogen doen.

Via mail kreeg ik enkele dagen later het E-book. Tot mijn verbazing bleek het boek maar uit 72 pagina’s te bestaan en een novelle te zijn. Maar wat voor een!

De novelle vertelt het verhaal van de 23-jarige Jasmijn. Zij heeft voor korte tijd de zorg voor haar moeders B&B en haar verstandelijk unieke tweelingbroer Pieter op zich genomen. Een klus die ze met veel liefde en plezier doet. Maar, hoe is het mogelijk het dat de B&B ineens helemaal volgeboekt is? En, wat is de reden dat ze de laatste gast die ingecheckt heeft maar niet uit haar gedachten kan krijgen………?

Een heerlijk verhaal, dat ik met veel plezier gelezen heb. Gewoon een feelgood, zoals een feelgood moet zijn. Lekker luchtig, niet te lang en makkelijk te lezen. Een absolute aanrader. En, ik heb er meteen een nieuwe schfrijfster van feelgood-boeken bij.

Meer recensies van Heidi Bogman