Ontdekking

Heidi Elisabeth 04 juni 2020
De coronacrisis heeft zeker mijn lezen beïnvloed. Omdat bibliotheken en boekhandels zolang gesloten bleven. Mijn eigen voorraad werd ook kleiner. Gelukkig had ik mijn e-reader nog. Ik ging hier op Hebban op zoek naar nieuwe titels. Boeken die ik anders niet zou gelezen hebben of veel later. Mijn oog viel eerst op "De zomer van 1823" van Jacob Van Lennep. Zo kwam ik ook de biografie van Marita Mathijsen tegen. Ik dacht, waarom niet. Ook al had ik hier in België nog niet eerder van Jacob Van Lennep gehoord. Ik heb hem leren kennen met dit boek. Ik ga hem niet meer vergeten. Iemand met zo'n rijk gevuld leven dat vraagt toch om een boek. Met veel plezier gelezen. Heel wat opgestoken over de 19de eeuw.

Meer recensies van Heidi Elisabeth