Mathilde en haar broers

De sluiting van de plaatselijk bib heeft ook goede dingen gebracht. Zoals dit boek dat ik in de uitverkoop kocht. Het boek telt zo’n 650 bladzijden. Eventjes met zoet zijn is wel een voordeel in deze tijden. Centraal in dit boek staat Mathilde en haar 7 broers en haar zus Soepje. Stuk voor stuk kleurrijke figuren gemaakt uit Vlaamse klei. De bijnamen van de broers spreken voor zich : den oudsten, den jongsten, de slimmen, de zot, den wipper, den beddenzeiker en den toert. Zij maken van alles mee. Je volgt hun levens van de jaren 40 tot en met 2000. Een mengeling van nostalgie en geschiedenis met een flinke dosis magie. Wervelend geschreven, maar naar het einde toe werd meer chaotisch. De chronologie van bekende nieuwsfeiten klopte soms totaal niet. Ook de uitvallen naar het koningshuis werden een beetje onnozel

Meer recensies van Heidi Elisabeth