Young adult voor volwassenen

HeidiLeen 17 februari 2023
Dit boek is een Young Adult boek dat zeker heel geschikt is om als volwassene te lezen. Het gaat over een maatschappij waarin een ministerie alles in wetten en normen heeft vastgelegd waardoor magische kinderen die anders zijn uit die maatschappij worden gehaald. Ze komen in weeshuizen of kostscholen terecht waar dan weer veel controle gebeurt door maatschappelijk werkers. De hoofdpersoon uit het boek is ook zo iemand die onderzoeken voert in deze tehuizen. Hij komt terecht in het weeshuis in de azuurblauwe zee waar hij alles doet om zijn opdracht goed te vervullen maar waar hij vooral ook zichzelf leert kennen.
Ik denk dat de schrijver de bedoeling heeft om ons te laten kijken naar onze eigen maatschappij, naar hoe " anders zijn" beoordeeld en/ of veroordeeld wordt. Als je als lezer die link kan leggen zal je na het lezen van dit boek ook wel even over onze leefwereld nadenken.

Meer recensies van HeidiLeen