Confrontatie met verleden

Hemelse boeken 25 december 2019
Iedereen komt voor de bruiloft van Elle en Travis terug naar Sweethaven, het dorp waar ze hun jeugd hebben doorgebracht en waar ze gemengde gevoelens bij hebben. Wie zijn ze geworden? Welke geheimen dragen ze mee? Het toeval wil dat het precies tien jaar geleden is dat hun vriendin Cassie daar op jonge leeftijd is overleden door een tragisch ongeval. Vriendinnen Lyndie en Elle, haar broer Tucker en moeder Karen worstelen met schuldgevoelens, spijt, schaamte, onverschilligheid. De een voelt zich schuldig aan haar dood, de ander heeft muren rond haar hart opgetrokken en de volgende probeert alles uit zijn leven te halen. De schrijfster heeft goed uitgewerkt hoe verschillend iedereen kan reageren op zo’n traumatische gebeurtenis. De ouders van Cassie, haar broer en haar vriendinnen worstelen allemaal nog steeds met hun gevoelens en hun kijk op de gebeurtenis. Het zijn gebroken mensen die hun leven zo goed mogelijk proberen vorm te geven. Pas als ze gaan communiceren en dingen naar elkaar uitspreken vindt er heling en vergeving plaats. Daardoor is het ook een boek vol hoop en die hoop wordt ook gevonden bij God. Het thema is mooi gekozen en veel lezers zullen iets in de emoties kunnen herkennen. Maar een korte novelle had wat mij betreft ook genoeg geweest om het verhaal te vertellen.

Meer recensies van Hemelse boeken