Spanning en romantiek

Hemelse boeken 13 september 2020
Wanneer het hart van Julia Twethewey is gebroken, vertrekt ze naar Lanwyn manor om haar nicht Jane bij te staan tijdens haar moeilijke zwangerschap.
Het verhaal begint gelijk goed. Bij aankomst krijgt Julia een geweer op haar hoofd gericht, maar ze wordt gelukkig gered door de knappe vrijgezel Isaac Blake. De vraag is of dit een toevallige overval is of een persoonlijke aanval op haar familie, want haar oom heeft zijn mijn gesloten en daardoor is er geen werkgelegenheid meer in het dorp en leven veel families in armoede. Isaacs oudere tweelingbroer Matthew is ook mijneigenaar en daarom vindt Julia’s tante hem een goede partij voor een huwelijk. Maar Matthew heeft zijn eigen redenen om Julia het hof te maken. Spanning en romantiek dus in deze historische roman die zich afspeelt in een mijndorpje, in 1818 in Cornwall. Vooral omdat er sprake is van een schat, spoken en een vloek die zou rusten op het grote landhuis. De karakters zijn een tikkeltje cliché neergezet. Maar verder is het een goed uitgewerkt verhaal. Er zijn genoeg gebeurtenissen om het levendig te houden en het heeft een verrassend einde. Heerlijk geschreven en leest prettig. Echt een roman zoals je verwacht van Sarah Ladd.

Meer recensies van Hemelse boeken