Prachtig debuut met een mix van Zafon en Dan Brown

HenkHaklander 11 april 2020 Boekverkoper
Het Spaanse stadje Vitoria is het decor waarin een aantal rituele moorden plaatsvinden.
Bij de boekbeschrijving op deze site vind je de kern van het verhaal, dus daar ga ik verder niet op in.

Wat opvalt is de schrijfstijl en de karaktertekening van de hoofdpersonen. Hoofdinspecteur De Alaya wordt heel goed neergezet. We leren hem kennen (....) als een man wiens privé leven en werk volledig door elkaar heen lopen. Zijn collega Estibalez is niet alleen collega, maar ook vriendin en vertrouwelinge. Iedereen kent iedereen in het kleine Vitoria. Ik wil, na het lezen van dit boek, dit stadje nog gaan bezoeken, zo beeldend schrijft de auteur daarover.
De stijl lijkt op die van Zafon (schaduw van de wind) en dat is voor een debuut voorwaar een prestatie.
De beschrijving van de rituelen doen denken aan Dan Brown (Da Vinci code) en geven een mooi beeld van de gebruiken en hun herkomst.

Het is het eerste deel van een trilogie.
Deel 2 (riten van het water) heb ik ook al uit, en ja, de kwaliteit blijft hoog.
Deel 3 ( heren van de tijd) verschijnt op 20 mei van dit jaar en daar kijk ik nu al naar uit.

Kort en goed: van harte aanbevolen!

Meer recensies van HenkHaklander