Leuk boek

Henkie1987 02 oktober 2020

Ik had veel meer van dit boek verwacht. Pien is een naiëve vrouw en maakt vreemde beslissingen, waardoor het verhaal ongeloofwaardig werd. Bovendien vond ik het verhaal erg langdradig en sadistisch worden en ik vond het onbegrijpelijk dat ze in de benarde situaties geen politie er bij haalde. Iemand die zo gestalkt en vastgehouden wordt belt toch als eerste de politie? Theo en Renee zijn beide psychopaten die het op haar gemunt hebben, zij het ieder op hun eigen manier. Jammer, ik heb betere boeken gelezen van deze schrijfster..dit boek kon mij in het geheel niet boeien en ik had er moeite mee om hem uit te lezen, omdat het naar mijn idee niet spannend genoeg was en te voorspelbaar. Ongeloofwaardig verhaal!
Het boek begon heel goed en ik zat er dan ook gelijk in, werd erg meegesleept in het verhaal, en was vaak ook zelfs boos als er iets mis ging in het begin. maar naar mate het verhaal vorderde werd het steeds ongeloofwaardiger. Pien is wel erg naief en heel vreemd dat ze nergens eens 'doorpakt' en de politie inschakelt. Ik begon me aan haar te ergeren. Ik vond ook dat er te veel thema's in 1 verhaal werd verwerkt nml. pesten, travestie, obsessies, stalking, verkrachting, eenoudergezin.
Op het eind waren er te veel toevalligheden om het nog geloofwaardig te maken, een auto die stil valt, een mobiel die leeg is. Marelle wil je hierdoor nog meer in het boek slepen, maar dat lukt haar niet echt naar mijn mening. Jammer, want andere boeken van Marelle, zoals Nobody, vond ik erg goed
Het begin vond ik geweldig en dacht wauw, dit word een gaaf boek en kon mezelf in het begin ook echt in de hoofdpersoon herkennen maar daarna kon het verhaal me steeds minder boeien. Er waren toch wel wat ongelofwaardigheden, waaronder: wie schakelt er nu niet de politie in als je een halve nacht door een gek word vastgehouden? Dat was een beetje raar en later toch wel wat toevalligheden op het einde. En dat vond ik best jammer, het deed afbreuk aan het verhaal.
Wel vindt ik de schrijfstijl van Marelle nog steeds lekker en vlot om te lezen.