Lezersrecensie

Volg je droom

hennie altena 11 juni 2024
Luisa MacGregor is een succesvolle tuinarchitecte. Maar door het vroegtijdig overlijden van haar man Reuben heeft ze nooit de gelegenheid gehad hun dromen te verwezenlijken; het ontwerpen van buurttuinen.
Ze krijgt een aanbod van een projectontwikkelaar; hij geeft haar de kans en de middelen om in het dorpje Collaton in Noord Engeland een stuk grond te ontwikkelen voor de buurtbewoners.
Eerst weigert Luisa maar na de kennismaking met het dorp en zijn bewoners gaat ze aan de slag.
Het blijkt een enorme uitdaging ; de buurtbewoners staan afwijzend tegenover dit project. Maar als ze zien hoe Luisa dit oppakt, raken ze ook betrokken bij dit project en nemen ze hun eigen ideeën mee.
De leraar Cas die de jeugd van het dorp sportgelegenheden aanbiedt; is een grote steun voor Luisa en ze krijgen een bijzondere band met elkaar waar tot meer leidt.
( .. hij probeert de jongeren een andere kijk op de wereld bij te brengen… hij wil dat ze vrienden maken en een gemeenschap vormen die elkaar helpt .. hij biedt ze een veilige haven).
Een van die jongeren die zich voor het project gaat inzetten, is Harper; een dwarse tiener, met een heftig verleden . Maar dit project raak haar ook.
Met zijn allen weten ze de tuin tot bloei te krijgen. Echter een heftige gebeurtenis maakt dat Luisa de tuin en de bewoners achter zich laat. Maar weet ze de weg weer terug te vinden naar het dorp en Cas?

Dit was het eerste boek van Sharon Gosling dat ik gelezen heb.. Ze heeft een prettige schrijfstijl en schrijft vanuit verschillende perspectieven . Op deze manier leer je de hoofdpersonen steeds beter kennen. Vooral het verhaal van Harper raakte me. ; een tiener met een heftig verleden; die slim is maar nooit de kans heeft gekregen om zich te ontwikkelen en nu die kansen ook aangeboden krijgt
“De vergeten buurttuin ”heeft alles wat een feelgood nodig heeft; een fijne setting; een hoofdpersoon die je raakt en het samen iets oppakken en tot uitvoering weten te brengen maar sluit de liefde ook niet uit.
Ik wil uitgeverij Zomer en Keuning en Hebban bedanken voor dit recensie exemplaar. Het was mijn eerste kennismaking met deze auteur. Haar andere titels gaan nu op mijn “wil ik lezen” plank.

Meer recensies van hennie altena

Gesponsord