Vlijmscherp

HHofstede 29 januari 2018
Haar perfecte leven - Sam Hepburn

Er is iets wat je ontzettend graag wilt hebben, hoe ver ben jij bereidt te gaan?
In haar perfecte leven gaat het om jaloezie en wat het met mensen doet. Een spannende thriller die je tot het einde in spanning weet te houden.

Gracie Dwyer is een bekende tv-kok en bestsellerauteur van kookboeken, ze lijdt het perfecte leven; een knappe man een dochter en een goede deal voor een tv-programma in Amerika en een schitterend huis. Dan ontmoet ze Juliet een alleenstaande moeder. Juliet past niet helemaal in het perfecte leven van Gracie of is het toch niet zo perfect dat leven? Juliet peutert aan dat schitterende leven en ontdekt de imperfecties. Kan Gracie de schijn hoog houden of valt alles als een kaartenhuis in elkaar.

De schrijfstijl is pakkend, ze maakt gebruik van mooie beschrijvingen om de omgeving weer te geven. Ook geeft ze de gedachten van de karakters weer waardoor ze nog meer gaan leven.

Het is een spannend boek om te lezen. Het is moeilijk om het boek terzijde te leggen. Het verhaal bouwt zich mooi op tot een climax en gaat daar nog overheen. Het einde is fenomenaal.

Sam Hepburn is al meer dan 25 jaar werkzaam voor de BBC en heeft al meerdere young adult boeken op haar naam staan. Zo is ze in 2016 genomineerde voor de Cilip Carnegie Medal met het boek If you were me.

Meer recensies van HHofstede