De meest spannende en gaafste geschiedenisles ooit!

Hilde Stolk 11 augustus 2019
Voor mij was dit het eerste boek dat ik las van deze auteur. Dat Jeroen Windmeijer wordt vergeleken met Dan Brown is voor mij, na het lezen van dit boek, een zeer terechte conclusie. Veel elementen uit de geschiedenis en uit de Bijbel komen voorbij in dit boek. Interessante elementen uit rituelen die worden uitgevoerd in landen zoals Bolivia komen ook aan bod.

Je volgt Luc, een Nederlandse student die voor 6 maanden in de buurt van het Titicacameer is voor onderzoek. Tijdens zijn verblijf worden er in nabijgelegen gemeenschappen in totaal 3 jonge kinderen vermoord. Rituele moorden? Of een "gewone" moordenaar? Het laat Luc en de gemeenschap in ieder geval niet los. Wie zou er achter deze gruwelijke moorden zitten? Als Luc bijna terug moet naar Nederland wordt een Nederlandse vriend van hem, die ook daar verblijft, beestachtig aangevallen. En niet lang daarna is Luc zijn leven ook niet meer veilig. Wat is hier allemaal aan de hand? Staan deze aanvallen los van de moorden op de kinderen of is er een verband?

Het verhaal wordt rustig opgebouwd en de personages goed uitgediept. Omdat gedurende het hele verhaal een lichte spanning aanwezig is over de mysterieuze moorden op de kinderen wil je als lezer door blijven lezen. Dat Jeroen Windmeijer zeer veel kennis paraat heeft over het land waar het verhaal zich afspeelt is duidelijk. De omgeving en gebruiken worden veelvuldig omschreven en zorgen voor een beeldend effect. Alsof je als lezer afreist naar de gebieden uit het boek. Na het lezen van dit boek ben ik zeker van plan de andere boeken van Jeroen Windmeijer ook te gaan lezen!

Meer recensies van Hilde Stolk