Boem, weg! - boek over de vuurwerkramp

Boem, weg! Zo is het gegaan .
Nee, wacht. Eerst was er een hoop geknetter. Rotjes, dacht ik nog, net als op oudejaarsdag. Maar het was helemaal geen oudejaarsdag. Het was pas 13 mei en mooi weer. En ik moest opschieten, want morgen was het moederdag en ik had nog niks gekocht.
Ik zat op mijn kamers strips te lezen. Ik ben gek op strips. Ik kan de hele dag strips lezen als het moet. Maar nu moest ik echt stoppen, anders kreeg mijn moeder morgen geen cadeautje. (blz. 7)

Gino woont nog niet zo lang met zijn moeder in Enschede. Ze woonden eerst in Amsterdam, maar ze zijn verhuisd toen zijn vader overleed. Zijn moeder vind het niet leuk in Enschede. Ze is regelmatig zomaar boos op Gino en staat de hele dag te roken. Dat deed ze eerst nooit. Morgen is het moederdag en Gino moet nog een cadeautje kopen. Hij gaat met zijn fiets op weg naar de stad. Buiten hoort hij het geluid van vuurwerk. Even later hoort hij een harde knal waarvan hij schrikt. Hij vraagt zich af of hij naar huis moet gaan om te vragen wat er aan de hand is. Het is al half vier geweest en hij gaat toch door naar de stad. Anders heeft hij niet genoeg tijd om een cadeautje te kopen. En dan hoort hij nog een knalā€¦

Lees de rest van mijn recensie op Ikvindlezenleuk

Meer recensies van Ikvindlezenleuk (Mathilde)