De gemene moord op Muggemietje

Het verhaal in het kort:
Kijk, wie vliegt daar in een rondje?
Muggemietje zonder mondje.
Muggemietje heeft een rietje
en dat steekt ze, als ze dorst heeft,
in je arm of in je knietje,
omdat kleine Muggemietje
niet van kaas en niet van worst leeft,
maar van bloed via een wondje,
ook al vind je dat niet goed,
want ze zegt: ‘Wat moet dat moet.
Ik kan niet leven zonder bloed. (blz. 6)

Muggemietje vliegt vrolijk door de klas en drinkt bloed. Ze gaat op een open boek zitten en dan… Klapt het boek dicht. Muggemietje ligt platgeslagen in een bloedvlek.

Heb je nou je zin, Boek? Staan we hier in het donker. Veroordeeld tot de kast. En niemand die ons eruit mag halen. Misschien moeten we hier wel voor altijd blijven staan! Het is allemaal jouw schuld, Boek! (blz. 12)

Wie heeft Muggemietje vermoord? Heeft het Boek zichzelf dichtgeslagen zoals de kinderen uit de klas zeggen? Of is er wat anders gebeurd?

Ik vind dit boek grappig, realistisch, spannend, verrassend, zielig. het verhaal wordt verteld vanuit de letters in het boek en dat zorgt voor een erg grappig effect

Meer recensies van Ikvindlezenleuk (Mathilde)