Duivelse Daan

ILE1013 22 september 2022
Verwarring over de namen Amber - Elena , maar wel ben ik meteen onder de indruk van het verhaal. Je beseft dat de liefde gif is geworden. Tot halverwege, tot de dood van de moeder, blijft er een stroomversnelling voelbaar in het boek. Het narcisme is levendig en herkenbaar
Op een gegeven moment duurt het verhaal te lang, wordt het onwaarschijnlijk en classificeer ik het als thriller. Hoofdpersoon en ouders zijn wel erg naïef.
"Ze heeft niemand" en beschrijvingen van uiterlijk en kleding maken het ineens cliché.
Misschien te lezen als YA, maar voor bovenbouw havo/vwo niet voldoende.

De jonge Elena kan haar geluk niet op als de populaire Daniël interesse in haar toont. Hij is charmant, slim en zelfverzekerd. Hij geeft haar de aandacht die ze in haar jeugd heeft moeten missen en wanneer hij haar ten huwelijk vraagt, zegt ze natuurlijk ja.

Meer recensies van ILE1013