Ver van jou

Vrouwine 28 augustus 2020
Jojo Moyes leest gemakkelijk, hoewel ik met het begin in dit boek wat moeite had.
Het leven van aan de walvisbaai en vooral die van de mensen die toeristen rondvaren om dolfijnen en walvissen te bewonderen krijgt verder in het boek meer diepgang.
Na ‘Voor jou’ heeft de uitgever ‘walvisbaai’ opnieuw uitgebracht onder een nieuwe titel.
Dat zal commercieel aantrekkelijk zijn, net als de inhoud. Een projectontwikkelaar uit Londen neemt intrek in het 70 jaar oude hotel, bestudeert de mooie baai en de mogelijkheid er een resort te bouwen. Langzaam verandert de motivatie van het snelle geld verdienen wanneer hij de bewoners leert kennen en de gevolgen van toeristen toename in de baai. Dit project ongedaan maken is niet eenvoudig voor Mike, zijn liefde voor Liza, haar dochter Hannah en hun tante Kathleen van 75 jaar die het hotel runt brengt hem in de problemen. Dat heeft Moyes pakkend beschreven, ik heb genoten van dit boek, vandaar mijn 4 sterren

Meer recensies van Vrouwine