Ik zie je, liever niet

Vrouwine 25 mei 2020
Carol Brodie, een Engelse schrijfster met een writer’s block, alcohol-en rookprobleem probeert in een Gite aan de voet van Mont Ventoux de draad weer op te pakken.
Jammer dat de eerste helft van het boek deze problemen herhaaldelijk beschreven wordt. Uiteindelijk probeert ze met het observeren van haar omgeving haar nieuwe boek inhoud te geven. De omgeving herinnert haar aan vakantie’s in haar jeugd, met name aan haar 5 jaar geleden overleden vader, waarna ze in een depressie raakte. De omgeving ken ik, aan de beschrijving herkende ik niet de sfeer die ik zo fijn vond daar, vrij zakelijk en oppervlakkig.

Gelukkig gebeurt er iets waardoor het boek in de tweede helft wel boeide.
Eigenlijk vond ik zelfs de gebeurtenis nogal vergezocht, dat heeft Michael Berg toch niet nodig denk ik.
Vandaar mijn 3 sterren

Meer recensies van Vrouwine