Een intrigerende zomer!

Ine van Erp 24 mei 2021
Zomer in het Noorden van Zweden, een klein slaperig stadje, Haparanda, Een politieagente, Hannah, met de nodige problemen (overgang, huwelijk, geheim uit het verleden?), dode wolven, heel dichtbij over de grens in Finland een mislukte drugsdeal..

Al met al veel ingrediënten voor een spannend verhaal met oa politievrouw Hanna, in het midden van de actie.
De verwikkelingen volgen elkaar snel op, de dode wolvin met mensenvlees in haar maag is nog maar het begin. Hierna wordt het steeds gewelddadiger en ingewikkelder. Meerdere personen zoeken naar antwoorden.
Ingewikkeld zijn ook de vele personages die in rap tempo aan de lezer voorgesteld worden.
Je moet als lezer zeer goed opletten om alle personages uit elkaar te houden maar het is de moeite waard. Het is een spannend verhaal geworden met zeker ook boeiende, persoonlijke verhaallijnen. Dit geeft je als lezer een andere kijk op de gebeurtenissen. De hoofdstukken uit het perspectief van de stad zijn interessant, je krijgt een voorsprong op de personages. Het is interessant om de stad een stem te geven.

Ik heb het boek met zeer veel plezier gelezen en kijk zeker uit naar het volgende deel. Voor mijn gevoel is het acute probleem opgelost maar moeten er nog wat andere zaken verder uitgezocht worden.
Met dank aan uitgeverij Cargo en de Cargo -leesclub

Meer recensies van Ine van Erp