Spannend!

Ine van Erp 08 augustus 2021
Hoog in de Zwitserse bergen is een oud sanatorium omgebouwd tot een erg luxe hotel. Het gebouw heeft echter een deel van de oorspronkelijke sfeer behouden en diverse oude attributen zijn in het hotel tentoongesteld. Rechercheur Elin, met ziekteverlof, wordt samen met haar vriend Will uitgenodigd om het verlovingsfeest van haar broer Isaac in dit hotel te vieren. Laure, de verloofde, werkt in het hotel. Direct bij aankomst heeft Elin een onheilspellend gevoel bij deze plek. Er verdwijnen mensen en als ze dan ook nog eens door ernstige sneeuwstormen en lawines volledig afgesloten raken van de buitenwereld is Elin de enige persoon die als politiemedewerker de moorden kan onderzoeken en sporen kan veiligstellen. Een jeugdtrauma speelt Elin echte zwaar parten en het is erg moeilijk voor haar om gefocust te blijven en de juiste conclusies te trekken. Iedereen in het hotel lijkt een alibi te hebben, maar ook een motief. Na de nodige foute conclusies en persoonlijke worstelingen van Elin wordt duidelijk hoe de vork in de steel zit. In de epiloog lijk een aankondiging voor een vervolg te zitten..

Het is een spannend boek met prachtige beschrijvingen, diverse personages, de nodige geheimen; het kan zo verfilmd worden. De schrijfstijl is erg toegankelijk en de opbouw van het verhaal goed doordacht met veel plotwissellingen. Ik heb erg genoten van dit boek en het in 1 ruk uitgelezen!
Dank aan Ambo|Anthos voor het vooruitleesexemplaar.

Meer recensies van Ine van Erp