#samenlezenwe Rozen & Azijn

Inge 11 juni 2024
Wederom een tussendoortje van Linda Babel en de Verhalenfabriek.
Een historische novelle. Een lief, romantisch en leuk Valentijns verhaal.
Speelt zich af in Midden-Engeland in het midden van de 19e eeuw (1842). Met het taalgebruik uit die tijd uiteraard. (douariere, appelflauwte, struikrover, landloper, lichtenkooi, taveerne, ontbeerde ed.)

Vanuit 3 perspectieven verteld. Lady Rosanne Williams, een eigenwijze wildebras die dit jaar gepresenteerd zal worden aan het hof om te trouwen.
Lord Garret Neville de Markies van Rockingham, de buurman waar ze al sinds haar jeugd een oogje op heeft en welke ze jaarlijks een valentijnskaart aan stuurt en
Jonathan 'John' Whittaker, oud marinier, de ietwat onbehouwen roodharige schoolvriend van haar broer George.

De verhaallijnen van de 3 POVs komen uiteindelijk samen.

Een leuke feelgood met een wellicht wat voorspelbare verhaallijn. Maar het is feelgood dus dat mag. Met een spice scène en intriges en drama. Vlot geschreven, luchtig met humor en een tintje mysterie over de Vinegar Valentijn. Doet denken aan de Jane Austen verhalen uit vervlogen tijden.
Het einde verloopt wat snel. Het boek had van mij iets langer mogen zijn zodat het wat beter uit de verf zou komen. Heerlijk voor even tussendoor.
Benieuwd naar de volgende.

Ik las deze met de leesclub #samenlezenwe #samenlezenwelindababel altijd leuk en gezellig!
En de bespreking is met de auteur.

'Haar rokken schoven tegen zijn benen aan en hij wasemde een geur uit die eigenlijk heel aangenaam rook: kruidig als kaneel, kruidnagel en gember.’

3.25 ⭐️ @inge1970reads

Meer recensies van Inge