Fantastische dystopia!

Om eerlijk te zijn zag ik er eerst een beetje tegenop om hier in te beginnen, na de wat bittere naamsmaak die Matched achter liet. Ik ben blij dat ik hem toch ben gaan lezen want dit boek is niet te vergelijken met Matched! Dit boek is vol actie in een compleet andere dystopia wereld! Het is echt geweldig, de adrenaline suist door je lichaam als je dit leest, net of je keer naar keer in de achtbaan stapt! Dit boek is heftig maar in de goede zin van het woord!

Tris is echt geweldig een kick-ass heldin, je kunt je makkelijk herkennen in Tris en ze is erg realistisch neergezet. Ik vind haar echt super, op haar officiƫle naam na dan, Beatrice het lijkt te veel op Beatrix, wat toch echt een verkeerde associatie opwekt bij mij.

En dan hebben we natuurlijk Four/Tobias *zucht, staart verliefd voor zich uit* sexy, lief, en een echte vechter! De relatie die ontstaat tussen Four/Tobias en Trist voelt heel echt en realistisch aan. Het is niet liefde op het eerste gezicht, maar de band groeit als het boek vordert.

Het enige probleem dat ik heb, is met de Nederlandse titel van dit boek, "Inwijding". Divergent betekend in het Nederlands volgens het prisma woordenboek: divergent of afwijkend. In het boek wordt Tris wel ingewijd, maar de essentie van dit boek is toch het zijn van een divergent. Dus de Nederlandse titel geeft een vertekend beeld over de essentie van het boek en dat is jammer.

Volledige recensie kun je lezen op: www.ijskoudepassie.com

Meer recensies van Irene ~ Witchy Reads