Boeiend

Iris Boter 16 april 2021
Wat een prachtig boek over Mien van Bree. Zoals in het nawoord al staat: ze komt in dit verhaal echt tot leven. Wat een mooi en veelzijdig portret van een bescheiden en eenzame vrouw, een harde werker. Schrijnend om te lezen hoe zij en haar tijdgenoten nauwelijks serieus genomen werden. En tegelijk bijzonder om te merken hoe ze ondanks dat met haar fietsmaten toch gewoon haar gang ging. Ongeloolijk hoe ze soms 200 km fietste naar Belgie om meteen daarna een wielerwedstrijd te rijden! Wat een sterke vrouw moet ze zijn geweest.
Een mooi tijdsbeeld ook, ook haar jammergenoeg heimelijke relatie met de liefde van haar leven. Ik heb ervan genoten. Het is net of ik haar een beetje gekend heb.

Meer recensies van Iris Boter