Eindelijk van de vijand af

Iris98 17 september 2020
Zoals ik eerder als eens in reviews heb geschreven over the Vampire Diaries weet L.J. Smith niet meer goed wat zij in de voorgaande boeken heeft geschreven. Ik blijf nog steeds met de kwestie zitten voor wie Damon nog echt gevoelens heeft. Tijdens dit boek gaat het weer op en neer en dat is jammer. Hierdoor voelt Elena en Damon nep en geschreven voor de lezers. Door het vreemdgaan van Elena voelt het niet goed als zij samen is met Stefan. Hij valt voor haar nog als een blok en zij allang niet meer.
In dit boek vond ik Elena het problematisch. Ze kan andere mensen beoordelen op het vreemdgaan, maar bij haar geldt het niet. In het boek komt ook sterk naar voren dat Meredith en Bonnie goed bevriend zijn en Elena is aanhangsel wat er graag tussen wilt. Niemand lijkt nog echt enthousiast over Elena en dat begrijp ik. Ze is de enige karakter die telkens van persoonlijkheid wisselt.
Op een bepaald punt vond ik het lastig dat er wisselende p.o.v. zijn. In Fell's Church gebeurt alle actie, maar daar zijn we niet veel. Ik had liever meer gelezen over hoe Meredith en Matt de kinderen veilig houden, dan het gedoe in de duistere dimensie. Ik vond het dan ook heel jammer dat we op spannende punten van plek veranderde en dat de duistere dimensie een uitgebreidere verhaallijn krijgt.
Al met al hij blijft leuk om te lezen.

Meer recensies van Iris98