Controle kwijt

Iris98 08 september 2020
Het boek voelde aan als een dagboek vooral de cover. Het gaf je het gevoel om te lezen en dat was zeer fijn.
Alleen het verhaal viel tegen. Ik denk dat niet alleen Freyde de controle kwijt was, maar ook Bes. De spanningsopbouw viel vies tegen. In de eerste honderd bladzijdes leren we vooral de karakters kennen, maar zodra de verandering bij Freyde begint, ken ik haar nog niet goed. In het hele boek word gezegd dat haar karakters nu anders is, maar omdat wij Freyde niet kennen voelt dat niet zo.
Ik heb zelf eerder al een balletboek gelezen met dezelfde uitvoering als dit boek. Namelijk dat een demon bezit nam van een meisje. Dat gaf ik toen twee sterren vanwege de cringe factor en dit krijgt twee sterren, omdat het verhaal niet goed is uitgewerkt. Ik verwachte meer uitleg over hoe Rosalind naar andere lichamen kan toegaan en waarom ze het echt deed. Het einde vond ik daarom teleurstellend. Ik had verwacht dat we iets meer antwoorden zouden krijgen op onze vragen. Mij leek het ook wel een mooi einde dat Freyde alles had verzonnen en daarom doordraait. Het voelde gewoon niet af, maar heel erg gehaast.

Meer recensies van Iris98