Einde van de serie

Iris98 07 juli 2020
Over deel twee was ik al niet positief en voor deel drie geld hetzelfde. Met hoop begon ik aan dit laatste deel, want dit zou de beste zijn. Nadat ik dit boek heb gelezen heb ik besloten om nooit meer deze serie aan te raken.
Door het gehele boek is mijn haat voor Feyre gegroeid. Ik snap niet waarom ze Tamlin zo wil verzwakken. Het waren echt nare streken die zij uithaalde. Ze viel er niet alleen Tamlin mee lastig, maar ook het volk en dat vond ik naar.
Daarna komt er een middenstuk waar weinig gebeurd, maar wel veel verteld word, want niet erg belangrijk is. Het irritante aan het middenstuk vond ik ook dat Feyre opeens liefde had voor haar zussen, terwijl zij die echt haten. Ik geloof daarom ook niet dat het oprecht is.
In het einde zit er actie alles komt samen. Ondertussen ben ik de plannen kwijt die zich afspelen in het boek. Die plannen had ik liever uitgewerkt gezien in het middenstuk, dan opeens op het einde. Al met al vond ik dit weer een teleurstellend boek.
Waarom dan toch die twee sterren? Nesta en Lucien maken veel in het boek goed. Om die reden heb ik het uitgelezen.

Meer recensies van Iris98