Wat is waarheid.

jacolien van Bemden 10 oktober 2020
Het boek van Nelleke Noordervliet trok mijn aandacht door de felle kleur en de titel.
Val van Thomas G. Vandaar ingeschreven voor de Hebban leesclub.
Had nog niet eerder iets van haar gelezen dus was zeer benieuwd.

Het boek beschrijft de levens van verschillende personen om Thomas G. heen.
Je krijgt een kijk in hun leven en hoe hun relatie met Thomas was.
Thomas heeft een boek uitgegeven dat door de media niet zo goed is ontvangen en dat zijn ondergang betekend. Maar niet alleen de media is hier debet aan.
Als Thomas omkomt bij een ongeluk vlucht Isa naar Ierland om alles te overdenken en het hele gebeuren achter zich te laten.
Maar dan komt er de journalist Joris de Groot die de hele situatie nog eens wil uit pluizen.
Hij dringt maar moeizaam bij de betreffende personen binnen.
De onderlinge verhoudingen worden pijnlijk duidelijk. Er is veel gezwegen en verzwegen.De personen hebben elk hun redenen hiervoor. En dan komt het manuscript van Thomas . Een complex figuur.
Door het gebruik van moeilijke en buitenlandse woorden, die opgezocht moesten worden, kwam het verhaal maar moeizaam op gang voor mij. Heel mooi vond ik de beschrijving van de personen. Ze hadden allemaal hun eigen beweegredenen voor hoe ze op het boek Hedendaagse fanatisme reageerden. Veel actuele onderwerpen waren verweven in het verhaal.
Door het open eind blijven er nog vragen door mijn hoofd spoken.Door het woord gebruik een moeilijk te lezen boek voor mij. Weet nog niet of ik meer boeken van haar zal lezen.

Meer recensies van jacolien van Bemden