Een goed eerste deel van een Scandinavische thrillerserie

Jacqueje 27 februari 2024
Verborgen in de sneeuw is de titel van het eerste deel van de serie De Åremoorden van Viveca Sten (Bergstedt, 1959). We maken hierin kennis met politieagente Hanna Ahlander en rechercheur Daniel Lindskog. Allebei hebben ze zo hun eigen problemen. Wanneer er in het rustige Are een meisje verdwijnt, gaan Hanna en Daniel samen op onderzoek uit om het meisje te vinden en het een ander op te lossen.

Wie heeft het gedaan? En wat is er gebeurd? Dat is waar het in dit boek om gaat. Met de daaromheen prachtige beschreven winterse setting van Zweden en sympathieke personages is dit boek zeker geen straf om te lezen.

Waar we in de eerste helft van het verhaal vooral kennismaken met de personages en het verhaal wat langzaam verloopt, geeft de tweede helft wat meer spannende gebeurtenissen en laat het verhaallijnen samenkomen.

De ontknoping van het verhaal is wellicht niet al te verrassend, toch weet Sten de lezer met haar pakkende schrijfstijl goed bij het verhaal te houden en blijft ze de lezer boeien. De korte en met datum aangegeven hoofdstukken maken het verhaal makkelijk te volgen.

Verborgen in de sneeuw mag zich absoluut een goede kennismaking noemen van de serie De Åremoorden , Een eerste deel dat uit doet kijken naar een vervolg.

Meer recensies van Jacqueje