Ondanks de spanning teleurstellend

Jacqueje 27 februari 2020
Het debuut van Ruth Newman speelt zicht af op en rondom Cambridge University waar een gruwelijke moord is gepleegd. Studente Olivia Coscadden wordt in apathische toestand bij het lichaam van de vermoorde vrouw gevonden. Vanwege haar toestand wordt ze opgenomen in een kliniek. Forensisch psychiater Denison probeert haar aan praten te krijgen, terwijl inspecteur Weathers de moord onderzoekt.

De omgeving, de rijkeluiskindjes, rangen en standen en het teamwork van Weathers en Denison geven je het gevoel dat je naar een Engelse detective aan het kijken bent. Het verhaal maakt dat je blijft lezen om te achterhalen wie de uiteindelijke moordenaar is. Het brengt zeker spanning met zicht mee en ontknoping geeft een verrassende wending.
Toch is het Newman niet helemaal gelukt om de ware thrillerliefhebber te raken. Personages blijven vlak, waardoor we ze niet echt leren kennen en je je niet verbonden voelt met ze. De stijl waarin het verhaal geschreven is, is afstandelijk.

Ruth Newman heeft met Vleugels van angst laten zien dat ze in staat is om een spannend verhaal te schrijven, maar dat helaas de elementen van een echte thriller mist.

Meer recensies van Jacqueje