Stormvogel, eindelijk een historisch roman

Jaike 09 april 2015
Samenvatting

Henry VI is koning van Engeland. Engeland heeft gebied in Frankrijk wat de Fransen graag terug willen. Daarom trouwt Henry met de Franse Marguerite. Hij denkt dat de ultieme oplossing is, maar niks is anders.

Mijn mening

Wauw dit boek is echt zo veel meer dan ik verwacht had. Ik dacht heel eerlijk dat het wel op Spel der tronen van George R.R. Martin zou lijken maar dat vond ik dus helemaal niet het geval.

Vanaf de eerste bladzijde was ik al geboeid. Doordat de perspectieven steeds wisselde werd het voor mij juist steeds leuker om te lezen. Er werd in het begin van elk hoofdstuk niet duidelijk aangegeven vanuit welk perspectief het was geschreven, dit was voor mij niet erg. Dat werd gelukkig snel duidelijk wanneer je begon met lezen.

Wat een heerlijk boek is Stormvogel zeg. De dikte absoluut niet tegen. Het motiveerde me juist. Ik kan niet wachten tot ik meer in deze serie kan lezen.

Ik geef Stormvogel 5/5

Voor meer recensies kijk op www.despicablebooks.blogspot.nl

Meer recensies van Jaike