Een ding weet ik dan zeker, je gaat ervan houden.

Jaike 19 mei 2015
Samenvatting

Riley heeft een relatie met Nadine maar wanneer de oorlog uit breekt besluit hij om bij het leger te gaan. Hetzelfde geldt voor Peter en zijn vrouw Julia. Julia en Nadine wachten elke dag tot hun geliefde thuis komt maar dat duurt langer dan verwacht.

Mijn mening

Ik wil allereerst Karakter uitgevers heel erg bedanken voor het toesturen van Mijn liefste. Als je een boek over de eerste wereldoorlog leest laat het dan Mijn Liefste zijn. Een ding weet ik dan zeker, je gaat ervan houden.

Je leest Mijn Liefste vanuit verschillende perspectieven. In het begin had ik er wel moeite mee, voornamelijk omdat ik de personages niet kende. Maar het is geweldig. Je leest vanuit de ogen van Peter en Riley die mee vechten in de oorlog. En dan heb je Nadine en Julia nog zij zitten thuis. Niet wetend wat er in Frankrijk en Vlaanderen gebeurt.

Soms kom je een boek tegen waar je door het boek van gaat houden. Ja Mijn Liefste is zo'n boek. Ik hou zelf erg van historisch romans. Wat mij opvalt is dat er weinig boeken zijn die zich rond de eerste wereldoorlog afspelen. Daarom is Mijn Liefste extra uniek.

Het liefdesverhaal tussen Nadine en Riley vind ik super zielig. Eenmaal Nadine door heeft dat Riley weer terug in het land is weet ze geen raad om hem te bezoeken. Maar wat ze niet weet is dat Riley niet in een stuk is thuisgekomen. En het laatste wat hij wilt is haar zien. Mijn hart is gebroken door hem. Ik heb even moeten stoppen met lezen omdat ik het niet meer aan kon. Riley waarom? Nadine is gemaakt voor jou.

Ik geef Mijn Liefste 5/5
Voor meer recensies kijk op www.despicablebooks.blogspot.nl

Meer recensies van Jaike