Wat een geweldige Sara en Liv!

Jan Gieling 02 maart 2020 Auteur
Mijn recensie zal gekleurd zijn, omdat ook ik 2 kinderen, Bart en Jelle, verloren heb aan die heel kleine kans, dat een genetisch defect zo'n uitwerking heeft.. Zij werden 27 en 25 jaar. Hun verhaal en betekenis staat in TERUG.

Suzan, eerder al heb ik je PEDTALK beluisterd en nu je boek SARA en LIV gelezen, waarin je het verhaal en de betekenis van je overleden kinderen Sara en Liv voor jou en jullie gezin hebt beschreven. En wat mij betreft, zou iedereen het moeten lezen,
Dit verhaal van jullie zo rauwe (of rouwe?) leven ontstijgt alle genres van de boekenwereld, het is ECHT!

Als moeder kruip je in de huid van je kinderen. Je denkt en schrijft.af en toe vanuit je kind.( Je kind heb je en ben je!) En dat doe je prachtig. Het lijkt dan of je afstand neemt, maar dichterbij kan je het niet vertellen.
Hoe belangrijk gezinsleden en hulphanden voor je zijn in het leven, als het leven zó op het spel staat en hoe de OERHOOP je overeind houdt en je samen met je kind en je naasten overeind kan houden, geef je krachtig aan.
Lotgenoten zullen dat herkennen. Anderen kunnen er kennis van nemen en zich wellicht herinneren in een verder leven.
Je stijl is prachtig. Poëtisch proza en vol afwisseling. Zó betrokken en tegelijkertijd kan je ook goed afstand nemen en beschrijven.

Vol ontroering heb ik SARA EN LIV gelezen en, ook al ben ik lotgenoot, ik weet zeker, en lees dat ook in andere recensies, dat jouw boek en jullie verhaal bij iedere lezer ontzettend binnenkomt en laat beseffen, waar het in het leven echt om gaat: de liefde, pure liefde voor wie bij je hoort.
Sara en Liv hebben door jouw boek voor altijd betekenis in de wereld.

Bedankt voor dit mooie document.
Het zal wellicht mijn boek van 2020 worden.
Meer dan 5 sterren mag ik niet geven.
Het ga je/jullie goed!

Jan Gieling