De ontembare

Jane 20 juni 2020
Het verhaal duikt er meteen goed in. In de ene herinnering is de familie van Juan Guillermo nog helemaal compleet. Een aantal jaren is alleen hij nog over. Hoe is dit zo gekomen, wie is verantwoordelijk en hoe gaat het leven verder?
Het is een verhaal wat springt tussen verschillende tijdslijnen en verschillende plekken. We lezen met name over het warme Mexico, maar maken ook uitstapjes naar het Canada. Het boek laat goed de rauwe werkelijkheid zien van het leven op de daken in Mexico stad. Soms leven we mee met Juan Guillermo, soms denken we dat wij het anders hadden gedaan. Meestal zat de vaart er goed in, maar op sommige momenten had het iets korter gekund. Toch is het een prachtig boek, met vele boodschappen erin.

Meer recensies van Jane