Kerst op Mure

Jane 15 november 2019
Het is Kerst op Mure. Flora is zwanger en moet een manier vinden om dit aan Joël te vertellen. Voor Saïf is dit de eerste kerst op het eiland. Gaat het lukken om er een mooie kerst van te maken?
De vorige twee boeken in deze serie vond ik heerlijk om te lezen. Daarom was ik al een beetje teleurgesteld toen ik het boek in de boekwinkel oppakte. Het was namelijk een stuk dunner dan de vorige twee delen. Hierdoor was ik een beetje bang dat de schrijfster niet genoeg inspiratie had gehad en het boek daarom kort had gehouden.
Toch begon het boek goed. Bramble de hond leid je over Mure en zo lees je ook over het leven van de bewoners op Mure. Ik moest er even weer inkomen, maar het boek las weer zoals ik gehoopt has. Toch waren er ook wat teleurstellingen. Zo hadden Mark en Marcha geen kinderen, terwijl dat in deel twee juist de reden was dat ze Joël niet hadden geadopteerd. Op Goodreads zijn zelfs nog meer details te vinden die niet zouden kloppen met de vorige boeken, hoewel ik die zelf niet allemaal opgemerkt heb. Ik vind het lastig om hier overheen te lezen, het geeft mij het gevoel dat de schrijfster niet genoeg aandacht heeft besteed aan het schrijven van dit verhaal.
Het einde had van mij ook langer gemogen. Het was voor mij niet helemaal bevredigend. Het fijne gevoel wat ik bij de vorige twee boeken had miste ik. Het boek voelde te kort en was voor mij enigszins teleurstellend.

Meer recensies van Jane