Wat gebeurd er als de wereld verdwijnt?

Jane 22 september 2019
Het verhaal is geschreven vanuit het oogpunt van Nicholas, een jongetje van 8. Op een dag blijkt dat de wereld binnen een paar maanden zal verdwijnen in een zwart gat. Maar wat doe je als je als jongen van 8 dit hoort? Het verhaal leest heel makkelijk. Er is geen moeilijk woordgebruik, aangezien het vanuit het oogpunt van en jongen van 8 is geschreven. Toch zijn de thema’s die in het boek langskomen niet licht. Er kwamen meer thema’s langs dan van tevoren verwacht. In het begin had ik moeite om in het boek te komen. Het boek wilde me maar niet grijpen. Naar mate het einde dichterbij kwam greep het me meer. Nicholas maakt een groei door, hij wordt volwassener. Tegelijkertijd lijken anderen juist een andere weg in te slaan. Vanuit het oogpunt van een kind zie je hoe mensen omgaan met het naderende einde. Dit maakt het misschien nog wel aangrijpender.

Meer recensies van Jane