Entertaining als altijd, maar net een beetje meer

Janine Brandsen 03 oktober 2021 Auteur
Ik heb alle Bridgerton delen gelezen, dus het achtste deel mocht niet ontbreken.Een man van stand vertelt het verhaal van de zevende telg van de Bridgertons, de jongste zoon Gregory. Zoals altijd vind ik dit deel, net als de andere delen entertaining. Leest lekker weg, niet hoogdravend, de historische achtergrond is subtiel aanwezig en ook dit deel bevat de bekende vlotte, brutale dialogen. Bij de andere delen wist je uiteraard vanaf woord 1 al wie met wie ging eindigen en dat is misschien ook wel de charme van deze boeken. Je weet dat het goed komt, het is alleen nog een kwestie hoe de geliefden daar op dat punt aankomen.
Anders dan bij de eerdere delen begint dit deel met een heuse proloog en een echte cliffhanger waarvan je halverwege het boek de uitkomst pas te weten komt. In dit boek worden een paar serieuze plot twists naar de lezer geworpen waardoor je je af en toe afvraagt of het deze keer toch echt wel goed komt met de verliefde hoofdpersonen. Meer spanning geeft dit deel net iets extra's dan de overige delen. Zeker de moeite waard.

Meer recensies van Janine Brandsen