Een intelligent boek waarbij de personages even raadselachtig als helder uiteengezet zijn

Jan Ku 12 juni 2019
Wat een verhaal! Ik was diep onder de indruk van dit boek. Het zit ontzettend goed in elkaar en elk hoofdstuk is op de juiste plek geplaatst. Dit mag met recht een meesterwerk genoemd worden. De personages springen van het papier, door het kunnen kijken naar de personages vanuit verschillende perspectieven en kunnen zien hoe personages elkaar zien komen de personages echt tot leven. We krijgen een kijkje in de bewoner, in een huiskamer/gezin en in een dorp met zijn heden en verleden waarvan de waarheid wel altijd in het midden zal blijven.
Ik moest even in het verhaal komen en op sommige momenten ging de vaart er wat uit, maar dat zijn ook de enige minpuntjes van dit boek.
Het plot vond ik geniaal en de epiloog een mooie toevoeging. Unterleuten en haar windmolenpark, maar bovenal haar inwoners zal ik waarschijnlijk nooit meer vergeten.

Meer recensies van Jan Ku