Juli Zeh_Ons soort mensen

De Standaard:
Humo:

Ons soort mensen

Rank 527 Gelezen 490 Aan het lezen 30 Wil ik lezen 308 Favoriet 49 Recensies 25
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 3 Lijsten 2 Spots 6 Hebban 1000 300 Topics 1

Juli Zeh heeft met Ons soort mensen een meesterwerk geschreven.
Het lijkt alsof Linda in het paradijs is beland in het dorp Unterleuten. Maar de plattelands-idylle wordt wreed verstoord wanneer een investeringsmaatschappij besluit er een windmolenpark te gaan bouwen. Twee dorpsgenoten, een belegger en een boer, zijn bereid grond te verkopen voor een paar miljoen euro, maar dat grondgebied is nét te klein. Als Linda ook verkoopt is er wel genoeg plek. In gedachten ziet ze haar droom in vervulling gaan: eigenaar van een manege worden. Ze probeert het onderste uit de kan te halen. Dan is er nog een doorgewinterde herrieschopper, die alles op alles zet om het windmolenpark tegen te houden. Oude geschillen steken de kop op in het dorp – hoeveel intriges kunnen de bewoners aan?

Juli Zeh ontleedt de personages meesterlijk en met subtiele humor en laat hun ware gezichten zien.

Oorspronkelijke titel
Unterleuten