Corpus delicti

Een duizelingwekkende roman over toeval, lotsbestemming, dwang en vrije wil. Juli Zeh heeft iets te zeggen dat ook in ons land aan een noodzakelijk debat kan bijdragen. Deze virtuoze roman schildert een toekomst waarin verschijnselen in de huidige samenleving zijn uitvergroot tot buitengewoneproporties. In de autoritaire samenleving heerst de METHODE, die mensen een streng gezondheidsregime oplegt. Iedereen is verplicht gezond en daardoor gelukkig te zijn. Een enkeling verzet zich tegen het systeem, zoals broer en zus Mia en Moritz Holl. Het land van de METHODE is de uiterste consequentie van een gedachtegoed: ziek zijn als misdaad. Preventie is het opperste gebod en vereist de volledige controle van ieders gedrag

Recensies (5)

Meer recensies

Is Corpus delicti het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Corpus delicti