Echte Baldacci

Janneke Bouwman 25 maart 2021
Met 'De lange weg naar genade' heeft Baldacci een niet verrassende thriller geschreven. Zijn signatuur zie je overal: prettige karakters, een speurtocht die je langzaam maar gestaag naar de oplossing brengt, korte hoofdstukken die het boek vaart geven.
Zijn hoofdpersonen zijn vaak wat typische personages en dat ik ook het geval met Atlee Pine, FBI-agent in een kleine negorij in de buurt van de Grand Canyon. Daar is zij uit vrije wil, omdat ze het leven daar prettig vindt. Wanneer ze wordt betrokken bij de dood van een muilezel en de verdwijning van een man die niet blijkt te zijn dan aanvankelijk werd gedacht, gaan alle registers open. Samen met haar assistente Carol Blum en tegengewerkt door haar eigen dienst gaat ze op onderzoek uit.

Het verhaal is goed opgebouwd, zoals we van Baldacci gewend zijn, met aandacht voor zijn personages en spannende passages. Geslaagd begin van een nieuwe serie!

Meer recensies van Janneke Bouwman